Polerka na wiertarkę
19.02.2021

Polerka na wiertarkę

Nasze auto najczęściej pełni funkcję reprezentatywną. Jak nasze ubranie, musi prezentować się doskonale, ponieważ świadczy o nas samych. Dlatego bardzo często chcemy dbać o nasze samochody jak najlepiej, nie tylko je dokładnie myjąc, ale również pielęgnując. Stąd też postanowiliśmy stworzyć krótki poradnik na temat polerowania karoserii za pomocą wiertarki. Jeśli chcecie wiedzieć, na czym polega ta czynność, zapraszamy do lektury.

Polerowanie wiertarką – w jakim celu?

Polerka na wiertarkę jest jednym z najpopularniejszych sposobów na samodzielne wygładzenie powierzchni lakieru. Dzieje się tak z prostej przyczyny – wiertarkę w swoich zasobach posiada prawie każdy majsterkowicz, co sprawia, że nie musimy do tego celu kupować specjalistycznego sprzętu. Polerowanie wiertarką to skrót myślowy – oczywiście, że samej polerki nie wykonujemy tylko tym elektronarzędziem. W tym przypadku musimy wyposażyć swój składzik o odpowiednie do polerki gąbki i nakładki, o czym szerzej napiszemy w kolejnych akapitach. Jeśli chodzi o samą wiertarkę, to tak naprawdę dobry będzie każdy model – chodzi przede wszystkim o samą możliwość kręcenia końcówki polerującej w wybranym trybie. Może być to nawet wiertarko-wkrętarka, byleby by moc nie była zbyt duża i można było ją swobodnie kontrolować. Zbyt mocne polerowanie i dociskanie do lakieru, może przynieść więcej szkody, niż pożytku. Warto zatem przed przystąpieniem do tej czynności dobrze ocenić moc swojego urządzenia. Optymalne stopień polerowania to najczęściej granice 1000-2000 obrotów/min.

Polerka na wiertarkę – czym tego dokonać?

Polerka na wiertarkę wymaga precyzji i możliwości wolnych oraz słabszych obrotów. Jednak będzie ona znacznie bezpieczniejsza niż posługiwanie się np. szlifierką kątową. Sprzęt ten jest niewygodny, nieprecyzyjny, a przede wszystkim bardzo mocny. Wracając do kwestii polerowania na wiertarkę. W pierwszej kolejności należy dobrać odpowiednie dla siebie końcówki. Aby uzyskać pewnego rodzaju wprawę i doświadczenie, powinniśmy zacząć od delikatnej polerki miękkimi gąbkami. Do trudnodostępnych miejsc polecane są gąbeczki stożkowe, które charakteryzują się swoim szpiczastym kształtem. Jeśli zależy nam wypolerowaniu większej powierzchni, doskonałe będą dla nas gąbki płaskie (pady), które również są podzielone według stopnia gradacji. Gdy lakier jest bardzo zniszczony, warto rozpocząć swoją pracę od najbardziej inwazyjnych gradacji padów lub gąbek. Wraz z przybliżaniem się do upragnionego efektu należy używać delikatniejszych sposobów. Najbardziej opłacalnym sposobem będzie zaopatrzenie się w zestaw gąbek o różnych kształtach i mocy tarcia. Każda z nich przeznaczona jest do różnego rodzaju pracy oraz preparatu. Przykładowo może występować w zestawie gąbka polerska biała do past polerskich o wysokim stopniu ścieralności, do polerowania po procesie matowienia lakieru.

Co jeszcze warto wiedzieć na ten temat?

Zanim przystąpimy do samej polerki wiertarką, należy dokładnie umyć auto ze wszelkich zanieczyszczeń. Jest to niezwykle ważne, by pozbyć się kurzu, drobnych kamyczków i pyłu, by podczas polerowania nie wcierać ich w karoserię i nie porysować jej jeszcze bardziej. Kluczowe jest pozbycie się wosku, np. cleanerem. Do polerowania, oprócz gąbek i wiertarki, można użyć preparatów typu glaze do polerowania ręcznego w połączeniu z miękką, elastyczną szmatką z mikrofibry. Tutaj trzeba użyć sporej siły, by uzyskać pożądany efekt, zatem polerka na wiertarkę nadal pozostanie najszybszym sposobem. 

Jak widać, polerowanie samochodu wiertarka to czynność, którą możemy wykonać sami, niepłacenia kroci specjalistom. Satysfakcja będzie podwójna, o ile postaramy się o dobrej jakości gąbki o odpowiedniej gradacji.

Sprawdź nasze produkty

Tech Coat – Ceramic Coat
Cover - Quick Coat
Easyone spray wax
Black gum
Tech Cleaner
Interior Dressing
Citrus Foam
Bug OFF!
Red Dewheel
APC
Glass Cleaner

Chcesz wiedzieć więcej?

Śmiało, napisz do nas na maila lub w mediach społecznościowych.