Gwintowane zawieszenie – co to, opinie, wady i zalety

Zastanawiasz się, co to jest gwintowane zawieszenie? Ten element konstrukcji samochodu związany jest z amortyzatorami. Opisując w najprostszy sposób, gwintowane zawieszenie to zestaw elementów resorujących, montowanych w obrębie każdego z kół. Zestaw składa się ze sprężyny i umieszczonego w środku amortyzatora.

Jak ustawić zawieszenie gwintowane?

Do tego celu służy nagwintowany górny korpus amortyzatora, który połączony jest z dolną częścią. Taka konstrukcja umożliwia łatwe ustawienie wysokości prześwitu pod samochodem. Jeśli przygotowujesz samochód do szybkiego wyścigu na asfaltowej nawierzchni, obniżysz w ten sposób środek ciężkości i uzyskasz lepsze parametry. Bardzo dobrze przedstawia się zawieszenie gwintowane w opinii miłośników tuningu. Cenią oni możliwość obniżenia samochodu już podczas zlotu lub pokazu.

Bardzo często dodatkowa regulacja obejmuje również sztywność sprężyn. Twardsze zawieszenie to lepsza sterowność i możliwość wykonania szybszego zwrotu po akcji kierownicą. O tym, jak regulować zawieszenie gwintowane przeczytasz w dalszej części tekstu.

Zawieszenie gwintowane wady i zalety

Nie da się ukryć, że poprawa wyglądu samochodu to główny powód, dla którego wybierane jest zawieszenie gwintowane. Wady i zalety tego rozwiązania możesz lepiej poznać, jeśli poczytasz forum internetowe lub porozmawiasz z użytkownikami. Zawieszenie gwintowane ma opinię odwracalnego sposobu tuningu. Możesz obniżyć zawieszenie samochodu, a jeśli uznasz to za zły pomysł, powrócisz do ustawień fabrycznych. Dlatego polecane jest na początkowym etapie zabawy w tuning samochodowy.

Jeśli wiesz już, co to jest zawieszenie gwintowane i poznałeś jego zalety, pora na kilka wad. Z pewnością gwintowane zawieszenie jest elementem kosztownym. Za komplet najtańszych akcesoriów zapłacisz około 700 złotych. Najczęściej jednak 1000 do 2000 złotych będzie kosztowało Cię samo zawieszenie gwintowane. Opinie o sporych kosztach tego elementu często podkreślają przeciętną wytrzymałość i konieczność wymiany częściej niż klasyczne amortyzatory. Po stronie kosztów musisz doliczyć robociznę i profesjonalny montaż w warsztacie.

Wśród najbardziej uciążliwych wad należy umieścić także wątpliwą jakość niektórych modeli. Wyjątkowo zróżnicowanych ocen doczekało się zawieszenie gwintowane FK. Opinie o tym modelu są często przyzwoite, ale przez wielu użytkowników uznawane jest za twarde i mało wytrzymałe. Trzeba zaznaczyć jednak niską cenę, jaką charakteryzuje się zawieszenie gwintowane FK. Opinie dotyczą niemal najtańszego produkty tego typu na rynku.

Jak regulować zawieszenie gwintowane?

Część początkujących miłośników tuningu nie zdecyduje się na ten element, ponieważ nie wie jak ustawić zawieszenie gwintowane. Tymczasem nie jest to trudne, choć wymaga nieco wprawy i świadomości. Po kilku pierwszych podejściach przyznasz, że nie ma w tym nic trudnego.

Jak regulować zawieszenie gwintowane? Do regulacji służą talerze i nakrętki, które spoczywają na sprężenie w elemencie resorującym. Zmienia się ich położenie za pomocą specjalnego klucza, który najczęściej dołączany jest do zestawu. Przed przystąpieniem do pracy najlepiej jest umieścić samochód na podnośniku kolumnowym nieco ponad powierzchnią ziemi. Jak ustawić zawieszenie gwintowane bez dostępu do tego urządzenia? Może wystarczyć Ci zwykły podnośnik samochodowy stosowany przy wymianie kół. Wówczas prace musisz prowadzić w obrębie pojedynczych kół.

Najchętniej
czytane

Z naszych produktów korzysta wiele osób – profesjonaliści z myjni i salonów autodetailingowych, fani tuningu, a także tysiące posiadaczy aut, którym zależy na ich nienagannym wyglądzie. Zobacz, co mówią o swoich doświadczeniach:

Zapisz się
do newslettera